CSR and sustainability in the Fashion Industry

PŒ verdensplan er modebranchen en af de mest forurenende og arbejdsintensive industrier. De mange komplekse problemstillinger som modevirksomheder m¿der i deres arbejde for at ¾ndre dette faktum, kan virke uoverkommelige for en lille eller mellemstor dansk modevirksomhed. Heldigvis byder modebranchen ogsŒ pŒ masser af nyt¾nkning nŒr det kommer til nye forretningsmodeller der gŒr imod den fremherskende Óbrug og smid v¾kÓ kultur. Eller innovative tekstiler til t¿jproduktionen, nye samarbejder med lokale leverand¿rer og v¾rkt¿jer til at arbejde med sporbarhed og gennemsigtighed i v¾rdik¾derne.

 

PŒ seminaret fŒr du status pŒ CSR og b¾redygtighed i modebranchen anno 2016 med udgangspunkt i et nyt specialestudium fra Copenhagen Business School foretaget blandt 10 danske modevirksomheder. Herudover vil de to nye danske modevirksomheder Gritt & Borris og Veras Copenhagen fort¾lle om deres konkrete og forskelligartede arbejde for at tilbyde moderigtigt og b¾redygtigt t¿j til forbrugerne.

 

Gritt & Borris er et dansk m¾rke lanceret i 2015 af Gritt Mortensen og Mikkel Borris, som udkommer med fŒ og smŒ kollektioner i b¾redygtige tekstiler og tidsl¿st design for at minimere deres milj¿m¾ssige fodaftryk. Brandet arbejder ogsŒ med en lang r¾kke certificeringer for at styrke b¾redygtighed og arbejdsvilkŒr i hele v¾rdik¾den. Veras Copenhagen tilbyder et t¿jbyttekoncept lanceret i 2016 af Rebecca Vera Stahnke. Konceptet viser et alternativ til modebranchens line¾re forretningsmodel, hvor medlemmer kan bytte t¿j pŒ kryds og tv¾rs via et simpelt pointoptjeningssystem.

 

Du kan m¿de:

Gritt & Borris: Grundl¾ggere Gritt Mortensen og Mikkel Borris

Veras Copenhagen: Grundl¾gger Rebecca Vera Stahnke

Marina Kahle: Moderator for seminaret og graduate fra Copenhagen Business School med fokus pŒ b¾redygtighed i modebranchen.