CSR skal være håndgribeligt og praktisk anvendeligt, hvis indsatsen skal skabe værdi. Det var dagens mange cases gode og inspirerende eksempler på. En dejlig dag J
Birgitte Kofod Olsen, Carve Consulting
Det er altid en fornøjelse at være en del af CSR-LINKs arrangementer. Man bliver klogere på, hvad der rører sig inden for CSR området, man møder mennesker med ligesindede ambitioner og udfordringer, indgår måske strategiske partnerskaber og får mulighed for at fortælle sin virksomheds CSR historie. Tak for en spændende og udbytterig dag. Vi vil gerne støtte om omkring fremtidige arrangementer også.
Maj Hinrichsen, Bureau Veritas
Se enkelte billeder fra dagen her.
09:00-9:50 Registrering | Deltagerne ankommer | ||
---|---|---|---|
9:50-10:20 Velkomst | |||
Velkommen Jens Klarskov, adm. dir., Dansk Erhverv | |||
Eventåbning Anders Ladekarl, generalsekretær, Røde Kors, og næstformand i Rådet for Samfundsansvar | |||
Introduktion til dagens program
ved Jens Prebensen, Partner, CSR LINK | |||
10:20-11:35 Session 1 | |||
Reduktion af kundernes miljøbelastning - om bæredygtig logistik og finansiering Søren Boas, miljøchef, PostNord | Præsentation | ||
Hvordan CSR er en naturlig del af Brenntags DNA Rene Fleischer, COO, Brenntag Nordic A/S | Præsentation | ||
Smykker med socialt ansvar Claus Teilmann Petersen, Vice President, Group CSR, PANDORA | Præsentation | ||
Spørgetid | |||
11:35-12:55 Netværkspause og frokost | Netværk og vidensudveksling ved de interaktive sessioner, standområdet og matchmakingen | ||
12:55-14:10 Session 2 | |||
Samfundsansvar: Vi handler. Det forpligter Helene Regnell, CSR chef, Dansk Supermarked Gruppen | Præsentation | ||
G4S i front for socialt udsatte Nikolaj Starnø, Head of New Business Development, G4S | Præsentation | ||
Bæredygtig bekæmpelse af sygdomme i de fattigste lande Henrik Kastoft, Head of Communications, Communications and Government Affairs Europe, GlaxoSmithKline | Præsentation | ||
Spørgetid | |||
14:10-15:10 Netværkspause og kaffe | Netværk og vidensudveksling ved interaktive sessioner, standområdet og matchmakingen | ||
15:10-16:50 Session 3 | |||
Profit from Purpose Claus Stig Pedersen, Direktør for Bæredygtighed, Novozymes | Præsentation | ||
OK støtter sporten - CSR eller markedsføring? Lene Bonde, kommunikationschef, energiselskabet OK | Præsentation | ||
15:50-15:55 Benstræk | |||
I sandhedens tjeneste - validering der giver værdi for samfundet Jakob Færgemand, Managing Director, Bureau Veritas Denmark | Præsentation | ||
Bæredygtig mobilitet - CSR i børnehøjde Anders Tystrup, Pressechef & CSR-ansvarlig, Toyota Danmark A/S | Præsentation | ||
Spørgetid og afrunding | |||
16:50-18:00 Afslutning: Tak for i dag og reception | Gæstetalere; Claes Amundsen, kommunikationschef, Red Barnet Louise Koch, CSR-chef, Dansk Erhverv |
Interaktive sessioner i dagens netværkspauser
Sessioner - 11.50, 12.10, og 12.30 | ||
---|---|---|
Spor 1 - Strategier | Spor 2 - Værktøjer | Spor 3 - Medarbejderinvolvering |
Værdiskabende CSR Dansk Erhverv Præsentation | e4 - et CSR trænings- og procesforløb Green Network Præsentation | Medarbejderinvolvering i CSR SOS Børnebyerne Præsentation |
CSR - vejen til vækst Carve Consulting Præsentation | Gå i partnerskab med naturen og miljøet Danmarks Naturfredningsforening Præsentation | Involver medarbejderne for lokal sag En dag for en sag |
CSR - er det hele bare snyd?
MOOW - Communications & CSR | Skab værdi for din virksomhed med miljømærker Miljømærkning Danmark Præsentation | CSR og Medarbejder Indsamlinger BetterNow Præsentation |
Sessioner - 14.25 og 14.45 | ||
Spor 4 - Leverandørkæden | Spor 5 - Partnerskaber | Spor 6 - Rapportering |
CSR auditering i leverandørkæden Grafisk Arbejdsgiverforening Præsentation | Bæredygtige indkøb gennem partnerskaber Forum For Bæredygtige Indkøb | CSR rapportering og assurance FSR - danske revisorer Præsentation |
Risikostyring i leverandørkæden Bureau Veritas HSE Præsentation | Partnerskaber for bæredygtig forretningsudvikling i værdikæden Erhvervsstyrelsen og Håndværksrådet Præsentation |
Konference og temadag i København – 29. januar 2015
Se 10 af Danmarks stærkeste CSR-cases og bliv klogere på nye måder og værktøjer til at optimere både CSR-indsatsen OG udbyttet i din egen virksomhed.
Pandora, Toyota, Dansk Supermarked Gruppen, OK, Brenntag, Bureau Veritas, GSK, Novozymes, PostNord og G4S.
10 virksomheder, der hører hjemme i den tunge ende af dansk erhvervsliv, og som alle på hver deres måde ligger i top, når det drejer sig om at tage samfundsansvar. Lægges deres aktiviteter sammen fås et unikt state-of-the-art snapshot af potentialet og mangfoldigheden ved CSR.
Oplev fx Claus Stig Pedersen, Novozymes; “Profit from Purpose”
Det er lige præcis det, der sker på CSR LINK’s Master-event d. 29. januar 2015.
På Master byder de 10 virksomheder på det bedste fra deres CSR værktøjskasse gennem ultra skarpe indlæg om deres best-in-class CSR tilgang – hør fx Novozymes’ Direktør for Bæredygtighed, Claus Stig Pedersen tale under titlen “Profit from Purpose”, om hvordan de i Novozymes laver god forretning på at integrere bæredygtighed i alle væsentlige funktioner og samtidig konstant har fokus på innovation og markedsføring af løsninger, som bidrager til en bæredygtig udvikling hos deres kunder.
Eller Anders Tystrup, Toyota; “CSR i børnehøjde”
En anden indlægsholder er Anders Tystrup, Pressechef & CSR-ansvarlig i Toyota Danmark A/S (Toyota & Lexus), som vil tale om CSR-indsats helt ned i folkeskolerne.
– Hos Toyota arbejder vi en del med CSR i børnehøjde, hvilket jeg synes kunne være interessant at fortælle mere om i vores indlæg. Vi har netop afsluttet endnu et CSR-projekt med navnet Eco Schools – Miljø & Innovation, som vi har drevet i samarbejde med Friluftsrådet. Her har vi med stor succes inddraget både Toyota-forhandlere, skoler og lokalsamfund i konkret vidensdeling for på den måde at være med til dels at gøre alle klogere og dels at udvikle innovative løsningsforslag på et givet tema, som i seneste projektperiode har været “bæredygtig mobilitet”.
Eventen trækker kort sagt succeshistorierne fra erhvervslivet frem i lyset til inspiration og motivation for alle med interesse i et bæredygtigt samfund.