CSR – kommunikation med indbygget dilemma?

Debatseminaret henvender sig såvel til den CSR- og kommunikationsansvarlige, der gerne vil skærpe indsatsen for at formidle de gode initiativer til verden omkring dem, som til rådgiveren, NGO’en, journalisten og CSR-nørden, som gerne vil have et indblik i “den anden side af hegnet”.

13.00 Intro og velkomst
Dagens moderator: Dennis Friis Thaagaard, direktør og grundlægger, Sustainor
13.10Fra viden til virkelighed – hvordan partnerskaber med forskning kan bringe CSR-arbejdet videre
Carsten Obel, Professor, Direktør for Center for Sundhedssamarbejde, AU
Præsentation
13.40
3 cases
CSR-kommunikation og integration i forretningen
Rune Jungberg Pedersen, Communication & CSR Director, JYSK Nordic
Lene Hjorth, Afdelingsdirektør Koncern-CSR, Jyske Bank
Mogens Werge, Direktør for CSR og Corporate Communication, Bestseller
Præsentation
Præsentation
Præsentation
15.00Pause
15.30Panel med 3 rådgivere - Problemstillinger og løsninger - faldgruber og potentialer
”CSR-eksperten” (Monica Klepp Bjerrum, MOOW)
”Kommunikationsforskeren” (Line Schmeltz, AU)
”Markedseksperten” (Martin Christiansen, Rambøll Management Consulting)
Præsentation
Præsentation
16.30Bæredygtighed – en umulig fortælling?
Flemming Møldrup, Partner Märk CPH &
Nicoline Olsen, Sustainable Business Change Advisor, Märk CPH
16.50Opsamling og guldkorn v. dagens tovholder
17.00Reception og guldkorn

 

Tid og sted
30. november 2016 kl. 13.00 – 17.00

Aarhus Universitet
Fredrik Nielsens Vej 4
Bygning 1421
8000 Aarhus C

Baggrund
En god intention fanget i holdningers krydsild. Komplicerede udfordringer, der ødelægges af forsimpling. Eller den gode historie, der skydes ned af mediernes Rasmus Modsat. Historien om CSR er spættet af fortællinger der gik galt.

Kommunikation om CSR har i sandhed sine faldgruber og dilemmaer, og devisen bliver derfor alt for ofte, at den, der lever skjult lever godt. Hvor det i virkeligheden burde være, at den der vover vinder.

For det er helt centralt for værdien af CSR, at man kommer ud over rampen og får fortalt historien om de komplicerede udfordringer, man rent faktisk har løst. Så hvordan gør man det, uden at blive misforstået, overset eller henvist til skammekrogen?