En verden i omstilling – hvad betyder det for hverdagens liv og produkter?

Med vedtagelsen af FN’s nye bæredygtighedsmål frem til 2030 og den globale klimaaftale i Paris er der sat en ny dagsorden for verdens udvikling i en bæredygtig retning. Responsible Lifestyle stiller skarpt på virksomhedernes visioner og strategier

På Responsible Lifestyle giver 9 internationale cases deres strategier og visioner for, hvordan omstillingen kommer til at påvirke vores forbrug og produkter, mindset og adfærd, kort sagt vores livsstil, frem mod 2030.

 

09.30 Registrering
09.55 Velkommen og introduktion til dagens program
Vært: Mille Østerlund, uddannelsesdirektør, NEXT Uddannelse København
Dagens tovholder: Vibeke Plambeck, advokat, AB Advokater
10.10 Business opportunities and the 17 SDGs (ENG)
Karen Blincoe, direktør og bestyrelseformand, Chora Connection
Præsentation
10.30 Panel 1: Bæredygtige visioner - Bæredygtige strategier
Driving towards a solar electric economy
Kresten Arup, Store Manager, Tesla
Præsentation
Sustainable investments - an investment in the future
Søren Larsen, Head of SRI Assessment Management, Nykredit
Præsentation
Sustainable Dairy Production
Kristian Østerling Eriknauer, Vice President, Corporate Responsibility, Arla Foods
Præsentation
Moderator: Carina Ohm, Executive Director Climate Change and Sustainability Services, EY
11.30 Frokost og netværk
12.30 Panel 2: Nye forretningsmodeller
Sustainable transformation and circular buildings (ENG)
Vibeke Grupe Larsen, bæredygtighedschef, NCC
Præsentation
Bringing circular economy into scale (ENG)
Marcel Jacobs, Director of Supplier Sustainability, Philips
Præsentation
Sustainable innovation and solutions towards a sustainable world (ENG)
Mark Meier, Vice President, BASF Baltic/Nordic
Præsentation
Moderator: Kristoffer Hvidsteen, Sustainability Lead Denmark, Accenture
13.30 Sideløbende seminarer
Seminar 1: Succesfulde virksomheder konkurrerer ikke om at være bedst i verden, men
bedst for verden;
Vært: Spark og Märk
Seminar 2: Psykologiske barrierer for CSR og veje til større engagement
Vært: CSR LINK
14.30 Kaffe/the og netværk
15.00 Panel 3: bæredygtighedsstrategier over for kunden
Raising consumer awareness on living sustainable
Sonja Christensen, kommunikationsdirektør, L’Oreal
Præsentation
Big data og bæredygtighed - vær et skridt foran kunden
Kasper Dam Mikkelsen, Head of Department, Environment and Smart City,
CLEAN
Præsentation
Irma - Vi skal vælge bæredygtigt for kunden
Signe D. Frese, programchef, COOP
Præsentation
Moderator: Emilie L. Faurholdt, konsulent, Carve Consulting
16.00 Reception og guldkorn fra dagen

Sted
Sukkertoppen Gymnasium
Next – Uddannelse København
Carl Jacobsens Vej 25
2500 Valby

Deltagergebyr
Normalpris 1.450,- ekskl. moms. Ved fire samtidige tilmeldinger er 4. mand gratis.

NGO’er dog kun 595 kr. ekskl. moms