CSR – kommunikation med indbygget dilemma?
Med baggrund i den solide debat på CSR LINKs seminar om CSR og kommunikation d. 30. november i Aarhus tager vi allerede fat på emnet om den svære kommunikation igen. Denne gang i København og med flere cases end sidst – og en udvidet fokus både på eksterne relationer og integration i forretningen. Konferencen henvender sig såvel til den CSR- og kommunikationsansvarlige, der gerne vil skærpe indsatsen for at formidle de gode initiativer til verden omkring dem, som til rådgiveren, NGO’en, journalisten og CSR-nørden, som gerne vil have et indblik i “den anden side af hegnet”.
09.00 Registrering | Dagens tovholder: Lars Münter, Partner CSR LINK | |
09.30 Velkomst Hanne Bach, direktør for Nationalt Center for Miljø og Energi | Præsentation |
|
09.45 Barrierer, dilemmaer og muligheder i CSR kommunikation - et legitimeringsperspektiv Anne Ellerup Nielsen, Professor MSO, AU | Præsentation |
|
10.15 Tendenser i CSR-kommunikation set med en kommunikatørs øjne Timme Bisgaard Munk, direktør, Kforum | Præsentation |
|
10.45 Pause | ||
11.00 CSR-kommunikation og eksterne relationer – 3 vinkler Kasper Westphal Pedersen, Director Corporate Communications, Rambøll Anders Monrad Rendtorff, Associate Partner RelationsPeople, formand GAME og talsmand K1 Nicoline Olesen, Sustainable Business Change Advisor & Partner, Märk | Præsentation Præsentation Præsentation |
|
12.15 Frokost | ||
13.00 CSR-kommunikation og integration i forretningen - 3 cases Stine Hove Marsling, Corporate Communication, Branding & CSR, Danske Spil Dorte Eckhoff, Head of Corporate Responsibility, Danske Bank Kim Rahbek Hansen, CEO, Sticks’n’Sushi | Præsentation Film, Danske Spil Præsentation Præsentation |
|
14.15 Pause | ||
14.45 Rådgiverpanelet - Nye veje til løsning - eller er det bare knofedt? Fire stærke profiler spiller ind med råd og tips til ledelse, strategi og kommunikation. Heidi Rottbøll Andersen, Founding Partner, Living Institute Vibeke Hartkorn, Kommunikationsrådgiver, Vibeke Hartkorn Kommunikation Kristoffer Hvidsteen, Sustainability Lead, Accenture Sandja Brügmann, Founder og CEO, Refresh Agency | Præsentation Præsentation Præsentation Præsentation |
|
16.00 Reception og guldkorn fra dagen |
Tid og sted
28. marts 2017 kl. 9.30 – 16.00
Festsalen
Aarhus Universitet
Tuborgvej 164
København NV
Deltagergebyr
950,- ekskl. moms
NGO’er dog kun 595,- ekskl. moms
Baggrund
En god intention fanget i holdningers krydsild. Komplicerede udfordringer, der ødelægges af forsimpling. Eller den gode historie, der skydes ned af mediernes Rasmus Modsat. Historien om CSR er spættet af fortællinger der gik galt.
Kommunikation om CSR har i sandhed sine faldgruber og dilemmaer, og devisen bliver derfor alt for ofte, at den, der lever skjult lever godt. Hvor det i virkeligheden burde være, at den der vover vinder.
For det er helt centralt for værdien af CSR, at man kommer ud over rampen og får fortalt historien om de komplicerede udfordringer, man rent faktisk har løst. Så hvordan gør man det, uden at blive misforstået, overset eller henvist til skammekrogen?